סוגי עבודות חשמל

חשמלאים סוגי עבודות חשמל

חשמלאים יש בשפע. תמיד חשוב לוודא שהחשמלאים המגיעים לביתכם הם חשמלאים בעלי ניסיון המחזיקים ברישיון. ישנם סוגי רישיונות שונים לחשמלאים ולכן כדאי תמיד לבקש מהחשמלאי להראות את הרישיון שלו ועל ידי כך תוכלו לוודא שני דברים:
א. שהוא אכן חשמלאי בעל רישיון ולא 'חאפר' אשר יכול לגרום לנזקים.
ב. אילו עבודות חשמל הוא יכול לבצע ועל ידי כך לראות את התאמתו לדרישותיכן.
כמו כן, חשוב לדעת כי ישנם סוגים שונים של עבודות שהחשמלאים מבצעים.
במאמר זה נפרט על סוגי העבודות המבוצעות על ידי החשמלאים וכך תוכלו לדעת מיהו החשמלאי הנדרש לביצוע העבודה בביתכם ומה עליכם לבדוק לפני בואו.

חשמלאים – ביקור חשמלאי
על מנת לאמוד את הבעיה, יש להזמין חשמלאי לביתכם או לעסק על מנת שהוא יראה מה הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה. באותו ביקור, החשמלאי יציע דרך אחת או מספר דרכים לפתרון אותה בעיה. הוא גם יציג את העלות של כל עבודה. עלות של ביקור חשמלאי יכולה לנוע מסביבות ה-30 ₪ ועד כמה מאות שקלים.
אם מדובר בתיקון מורכב, עדיף להזמין חשמלאים שונים ולשמוע כיצד הם מגדירים את הבעיה ומה הפתרון אותו הם מציעים. לאחר מכן, לאחר שיקול מעמיק, יש לבחור בהצעה הנראית לכם.

חשמלאים- עבודות חשמל
חשמלאים מבצעים עבודות חשמל מכל הסוגים. כמובן שתמיד חשוב לוודא שסוג הרישיון של החשמלאי מתאים לסוג עבודת החשמל הנדרשת. עבודות החשמל נעות מהתקנת נקודות חשמל שונות במקומות שונים בבית או בעסק ועד תכנון של תשתית חשמל חדשה לבית שבו התשתית פגומה או לבית חדש, כאן כמובן כבר נדרש מהחשמלאי, רישיון של מהנדס חשמל.

חשמלאים- לוחות חשמל
בכל דירה קיים לוח חשמל השייך לדירה. לוח זה מאגד את כל האמצעים של הפיקוח והספקת החשמל לדירה. ברגע שהחשמלאים באים על מנת לטפל בבעיית חשמל בביתכם, זה המקום שבו הם ינתקו את אספקת החשמל ויחזירו אותו לאחר סיום העבודה. רובנו מכירים את לוח החשמל בעקבות עומסי יתר של מכשירי חשמל בביתנו והפסקת זרם החשמל עכב כך. פעולה זו של הפסקת הזרם נעשית על מנת למנוע התחשמלות אשר יכולה לסכן את דיירי הבית. ישנן, דירות, לרוב אלו הן דירות ישנות שלוח החשמל נמצא מחוץ לדירה.
חשמלאי מוסמך בלבד הוא היחיד שרשאי לתקן את לוחות החשמל של הדירות, להוסיף להם חלקים שונים או להסיר חלקים מסוימים.
יש לשים לב כי לחשמלאים המטפלים בכל הנושא של לוחות חשמל בביתכם, יש רישיון של חשמלאי מוסמך.התקנת נקודות חשמל והחלפת נקודות חשמל, החלפה של מכסים שונים, שקעים, מתגים של תאורה או כל עבודת חשמל אחרת חייבת להיעשות על ידי אדם המוסמך לכך, דהיינו, על ידי חשמלאי.
החלפת מכסים שונים אינם מצריכים ניתוק של הזרם החשמלי, אך גם אותן רצוי שיעשה אדם המבין בחשמל.
החלפת שקע או מתג כן דורשת ניתוק של הזרם החשמלי ונדרש ידע של איזה חוט חשמלי מותאם לחיבור הנכון באותו אביזר.